ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Followers

Thursday, October 13, 2011

ΒΕΡΟΛΙΝΟ - ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Συνεχίζοντας την περιήγηση μας στο Μουσείο Περγάμου, βλέπουμε τα σωζόμενα από τη Βαβυλώνα (τα λιοντάρια και τη Πύλη της Ιστάρ) τα οποία δεν έχουν βέβαια την ζωντάνια των αναπαρισταμένων του βωμού και της ζωφόρου της Περγάμου, είναι όμως πολύ παλαιότερης εποχής (3.000 π. Χ.!)

Πώς να μή θαυμάσει κανείς το ότι διατηρήθηκαν τα χρώματα των εικόνων αυτών για χιλιάδες χρόνια! Διακρίνονται όσα έχουν αποκατασταθεί (έχουν πιο ζωηρό χρωματισμό) από εκείνα που έχουν την αρχαία - πρώτη τους χρωστική!

Η δι' αυτοκινήτου περιήγηση μας  στο Βερολίνο, συνεχίζεται... Στη πορεία βλέπουμε πολλά....., όλα σχεδόν τα αξιοθέατα της πόλης, δεν θυμάμαι να τα πω με τη σειρά που τα είδαμε...., μπερδεύτηκαν στη σκέψη...., όμως σχεδόν όλα τα ξαναείδαμε είτε κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας στον Σπρέε, το ... φιδίσιο (λόγω του στριφογυρίσματος του μέσα στη πόλη) ποτάμι του Βερολίνου, είτε κατά τη τελευταία (και βροχερή) μέρα που κάναμε (πάλι) το γύρο της πόλης με τουριστικό (διόροφο) λεωφορείο.... Θα αναφερθώ επομένως στα αξιοθέατα όπως τα θυμάμαι (χωρίς κάποια σειρά, βοηθούμενος άλλοτε από τις φωτογραφίες, άλλοτε από κάποιες σημειώσεις μου - που έκανα αφού εγκατασταθήκαμε το απόγευμα στο ξενοδοχείο σύμφωνα με όσα μας έλεγε ο ξεναγός μας-, συμπληρωμένα από γενικές πληροφορίες που είχα μαζί μου). Άλλωστε, το ... οδοιπορικό (κυριολεκτικά, γιατί πολλά τα γυρίσαμε με τα πόδια, μόνοι μας) στα αξιοθέατα του Βερολίνου, έγινε με ... διαλείμματα - τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, που ήταν αργία, πήγαμε στη Δρέσδη, τη Τρίτη στο Πόσδαμ (γι αυτά θα κάνω ξεχωριστή ανάρτηση), έστι δεν υπάρχει .... σειρά για να τα βάλω....
- Βλέπουμε το Μνημείο του Ολοκαυτώματος, που αποτελείται από 2.711 μονόλιθους, οι οποίοι έχουν διάφορα ύψη, σε ένα μεγάλο χώρο - οικόπεδο και το οποίο στήθηκε ως φόρος τιμής στα Εβραϊκά θύματα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
 -Το Reichstag συγκαταλέγεται στα σημαντικά αξιοθέατα του Βερολίνου. Εδώ εδρεύει το κοινοβούλιο από το 1999. Από το 1933 που ένα μέρος του καταστράφηκε από πυρκαγιά ( γεγονός που εκμεταλλεύτηκαν οι Ναζί για να καταδιώξουν τους πολιτικούς τους αντιπάλους) μέχρι το 1999 δεν είχε χρησιμοποιηθεί ως έδρα κοινοβουλίου. Εντυπωσιακός είναι ο γυάλινος θόλος στη κορυφή του κτηρίου, όπου πολλοί τουρίστες ανεβαίνουν για να θαυμάσουν τη θέα!

Το Reichstag, με πλήθος τουριστών ......

--- Πύλη του Βραδενβούργου. Ο ξεναγός μας λέει, πως επειδή το Βερολίνο έχει πολλές ονομαστές πλατείες, και δεδομένου της έκτασης που καταλαμβάνει, δεν έχει ... κέντρο (με την έννοια που του δίνουμε στις Ελληνικές πόλεις...). Όμως η Πύλη του Βραδενμβούργου θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα μέρος όπου, εκτός από το ότι εδώ έχουν συμβεί πολλά ιστορικά γεγονότα, αποτελεί σήμερα σημείο αναφοράς ! Εδώ  στη σημερινή εποχή γίνονται πολλές εκδηλώσεις... π.χ υπαίθρια φεστιβάλ, όπως γίνονταν και τις μέρες που βρεθήκαμε εκεί...(που δυστυχώς δεν τα προλαβαίναμε, στις 10 μ.μ. πήγαιναν για ... ύπνο, δεν ζουν ... σαν Έλληνες!).  Η Γερμανία όλη γιόρταζε την επέτειο της επανένωσης των 2 Γερμανιών ( 3 Οκτωβρίου) και είχαν τριήμερο εορτασμών και.... αργία τη Δευτέρα.

Η Πύλη του Βραδεμβούργου.
Στη κορυφή της πύλης, βλέπουμε το χρυσοποίκιλτο άρμα με 4 άλογα, το οποίο ο Μ. Ναπολέων το μετέφερε στο Παρίσι, και μετά την ήττα του, οι Γερμανοί το επανέφεραν στη θέση του.
-- Alexanderplatz : μια από τις ωραιότερες πλατείες του Βερολίνου, που πήρε το όνομα της μετά από μια επίσκεψη του Τσάρου Αλεξάνδρου Ι. Εδώ βρίσκεται ο πανύψηλος Τηλεοπτικός Πύργος ύψους 338 μέτρων (!) (το τρίτο ψηλότερο κτίσμα στην Ευρώπη), ενώ η πλατφόρμα από όπου απολαύσαμε τη θέα είναι στα 204 μέτρα!). Επίσης στη πλατεία αυτή βλέπουμε το Το Ρολόϊ του Κόσμου.

Ο Τηλεοπτικός Πύργος

Η θέα από τον Πύργο.

Το Δημαρχείο του Βερολίνου.

- Bebelplatz : Μια υπέροχη πλατεία, η οποία όμως δεν είναι περίφημη λόγω της αρχιτεκτονικής της, αλλά επειδή εδώ τον Μάϊο του 1933 έγινε η μεγάλη πυρά των βιβλίων από το ναζιστικό κόμμα του Χίτλερ... Πάνω από 20.000 βιβλία έχουν καεί εδώ. Έργα του Καρλ Μαρξ, Τομας Μανν και πολλών άλλων διανοουμένων..... Σήμερα βέβαια η πλατεία είναι αφιερωμένη στο βιβλίο στη προσπάθεια του δήμου να ξεπλύνει το μαύρο στίγμα....

Κτήριο - Ανάκτορο στη πλατεία Bebelplatz
(συνεχίζεται....)

4 comments:

Ζήνα Λυσάνδρου said...

Μάκη, καλημέρα. Με μετέφερες και πάλι νοερά στο Βερολίνο. Αλλά οι φωτογραφίες σου είναι εξαιρετικές! Μπράβο!

maxforeigner said...

Καλησπέρα Ζήνα.. Ευχαριστώ. Οι φωτογραφίες καλές είναι, αλλά δεν είναι και σπουδαἰα η μηχανή - μια ψηφιακή εύκολη χρήσης, γιατί η καλή Cannon που έχω (και που βγάζει καλύτερες) είναι λίγο δύσκολη στη χρήση. Επίσης παίρνει φιλμ που έχει περιορισμό των φωτο, ενώ με τη ψηφιακή βγάζω όσες θέλω και επιπλέον περνούν πολύ εύκολα στον υπολογιστή.

Ἅ λ ς said...

ομορφες οι φωτογραφιες... αλλα η γερμανία κάτι μου κάνει... όπως σε όλους τους έλληνες νομιζω...:/